Vem?

Känslor går inte att styra, somliga älskar man vilkorslöst varesig de förtjänar de, somliga vill man älska, men hjärtat går en annan väg.
Kärlek är jobbigt, tidskrävande och man får offra mycket.
Vill jag offra det?
För dig skulle jag offra mitt liv, för dig skulle jag göra vad som helst.
Dig kommer jag älska i oändlighet.
Vet du det? Eller vet du inte?
Du tycks inte veta, och kommer inte förstå att jag skriver detta till just dig.
Är jag feg?
-Jag försöker att inte vara det.
När ska jag släppa taget, när ska jag ge upp, när ska jag sluta älska?
-När mitt hjärta säger att det är nog, när mitt hjärta ger upp, den dagen du ber mig sluta älska dig.
Så ska jag försöka.
Oavsett vad du behöver så finns jag där, utnyttjad? -Ja, men att bli utnyttjad av dig är som att få dansa med livet till den sista melodin.
Oerfaren? Besatt? Stalker? Galning? Trög?
Försök inte namnge min kärlek, den är ren, och smuts hör inte hemma här.
Du kommer inte läsa det här, drf kallar jag det oförstådd kärlek när de frågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0