Dagens tanke

Jag är lätt att hitta, finns på alla stora ställen,Jag är lätt att få med hem. Jag är lätt att få till sin egen. Och när du fått mig kan du bokstavligen talat göra vad du vill med mig. Uppskattningen är stor i början, du vårdar mig bra, med ömma klappar, du är stolt över att du har mig, och tycker jag sköter min uppgift bra. Du ler lite i början när du ser mig. Är försiktig med mig. Men allt som tiden går, försvinner denna nya känsla kring mig och jag blir gammal och tråkig, finns bara för att fylla ut min uppgift. Jag får falska förhoppningar när du öppnar dörren ser jag ljuset men det varsama sättet du en gång behandlade mig på finns inte längre. Trampar ner mig, kletar av lera och skit på mig. När du tycker jag ser skitig ut slår du mig. Ruskar om mig, som om saken skulle bli bättre? När leran och skiten inte längre går att få bort, och jag bara ser ful och ruskig ut, när jag behöver dig. Så slängs jag bort och skänks aldrig en tanke igen. Välkomen till mitt en dörrmattas liv.


Kommentarer
Postat av: Luu

Haha, kul synvinkel. Du är grym på att skriva, lägger till dig på bloglovin lätt =)

2011-01-07 @ 00:54:14
URL: http://chanialuu.se
Postat av: Luu

fast du fanns inte där såg jag, varför? ;(

2011-01-07 @ 00:55:08
URL: http://chanialuu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0