Babyboom

Alltså är det jag som börjar bli gammal? Och borde skaffa barn? Eller har folk blivit galna?
Sjukt många som skaffar barn nu?Asunga folk! Oplanerade graviditeter! Vad hände med "inga barn innan 30" jomen tjena du har inte ens fyllt 20 än?
Vet inte om jag är orättvis som dömmer, men det är sånt jag gör, säger vad jag tycker.
Och jag tycker det är löjligt att tro att man ska lyckas, hålla ihop med pappan till barnet resten av livet, 1/100 lyckas, du är inte en av dom.
Hade ja blivit gravid hade ja tagit bort barnet fortare än fort, tyck va ni vill om abort, vet att vissa tycker det är bättre att förstöra sitt liv.
Använd skydd så slipper ni problemet.
Men alla sätter press på oss som inte vill ha kids nu, vi som vill leva, skaffa kärriär, festa, lyckas här i livet. Ajo "man kan lyckas även om man har barn, jag är si o jag är så och jag har barn" Fine good for you du kom så långt med barn, tänk hur långt du hade kommit utan?
Jag ogillar inte barn, men tycker att man ska va rättvis mot sig själv och barnet. Framförallt sig själv, för din framtid e de enda du ska va riktigt jävla egoistisk med. Så du inte kan skylla på nån annan när du misslyckats. eller motsatsen, tacka dig själv när du lyckats.
Stör mig iaf på alla tjejer som får hoppa av skolan pga barn, lev du har gått om tid för barn sen!
Blir tossig köp ett sällskapsspel och spela om du inte kan ta ansvar för att fixa preventiv medel.
Ett oplanerat barn, vid fel tidpunkt i livet, SUCKS
Detta är min åsikt, grattis till er gravida som är lyckliga framförallt grattis till er som planerat det och är redo, själv hade jag hoppat.

Take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0