Dramatik

Idag är inget dramatiskt nog, ungdomar reser hemifrån med tunna plånböcker mot fjärran länder,
folk nickar instämmande och berättar att deras barn gjorde likadant, ingen oro, allt löser sig.

Dramatiska uppbrott är inte dramatiska, nej för folk säger "ja men de kunde man ju räkna ut".
Inget förvånar.
Det enda förvånande i mitt liv är när jag stiger upp en mondagsmorgon för att ha 1 timmes bild, det händer inte ofta men ja känner igen deras förvånande blickar. Undrar vad dom tänker... "festar hon på söndagar" "e hon en skolkare" - som svar på detta kan ja lugnt säga att jag bara är lat och omotiverat till ett icke dramatiskt liv.

Mitt sociala liv är lika obefintligt som mitt dramatiska liv. Jag kom på mig tidigare idag när jag satt och snackade med Hamstern medans den sprang i hjulet, vi disskuterade livet - evigheten, komiskt eftersom hamstern inte en gång under samtalet tog paus ifrån sitt springandes, jag pratade väl den till självmordstankar.
Men så är det när folk bara hör av sig till en när de vill ha nått, eller de är för upptagna med sina egna odramatiska liv, vi har väl inget att säga till varandra. "du springer aldrig ifatt när jag väl är där"

Kärlek är inte 2011 stora grej, jag vet inte vad som är 2011 stora grej?
Min grej 2011 är att vara mig själv, lat, okammad,envis o allmänt jävlig. Åter till dagarna där andras tankar inte präglade mig.
då dubbelmoral var oexisterande.
Jag ska ljuga som fan, så du får känna hur de känns när man lovat att höra av sig, ringa när jag behöver hjälp, aldrig annars. Du kommer känna känslan

Jag behöver bort ifrån denna staden, den är för liten för mig.
ALDRIG NÖJD - ALDRIG NÖJD - ALDRIG NÖJD - ALDRIG NÖJD - ALDRIG NÖJD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0