det här med facebook...

Har totallt spårat ur, hela ideén fallerar.
Man behöver inte längre gå över till grannen och fråga om de har socker, man kan bara fråga på facebook.
Enda som fattas e att man kan skicka de över facebook med.
De som är värst är ändå de gravida, 40+ arna och fjotisarna.

De gravida, ny bild på magen en gång om dagen, för mig e de oavsett bara en fet brud i för tighta kläder. O att folk gillar och kommenterar gör ju bara saken värre.

Fjortisarna som lägger upp bilder i string och topless gör mig gråtfärdig, facebook tar bort stötande bilder men barn porr är okej? Värst är ändå alla killar som är 5 år äldre än dom som går in och gillar och komenterar att dom e sexiga. Newsflash: en 14 åring ska inte va sexig! dom ska ha tights med frukter på och en stickad tröja så sluta uppmuntra dom för helvete. skaffa ett perspektiv.

40+ arna. Fine ha gärna facebook, men håll er till er egen ålder. Är mkt stolt över min mamma, hon skaffade facebook för att sedan aldrig använda den med motiveringen "jag är för gammal för sånt här fattar ändå inget" önskar att alla 40+ are tänkte så. Vilken förebild hon är min älskade mamma!
Sluta skriv till mig på chatten om jag är 10 år yngre än dig, det känns perverst även om du bara vill dela med dig av din dåliga musiksmak och veta vad jag gjort i helgen. Enda gången de e OK för dig o skriva till mig om du har en SNYGG son, o då snackar vi ur det verkliga perspektivet, INTE mamma/pappa känslor perspektivet.

Kort o gott önskar jag bara att alla dessa målgrupper slutar att uppmuntras eller att facebook skaffar en knapp som heter "relevant information" t ex vilket väder det är ute, vem som skötit vem i helgen och vem som har det sorgligaste livet, det är väl trots allt därför vi alla har facebook?

sorgligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0