för att va kvinna

För att va kvinna så är jag dålig på dehär med mat, jag e bra på att laga den, mindre bra på o veta när den är klr. Matpogram skadar mig.
På ungefär samma sätt mindgame spelar män oss tjejer.
Jag har haft en ide om att dra igång en hemsida där man kan svartlista män, eller ja kanske inte svartlista alla men lägga en komentar om saker man känner att andra kan ha nytta av att veta.

Jag som tjej.
Jag pallar ej umgås så mkt med min man, kanske sådär i början när man e nykär. Men sen har ja bättre saker för mig för de mesta såsom: leka med SL, sortera flingor, hoppa studsmatta och kolla matlagningspogram så ja har nått o laga.
skämt o sido, de ja har svårt för är tofflar, på båda hållen, de e en sak att va llite gullig men gillar inte tofflar.

Som man måste du kunna lära mig nått och stötta mig när ja e sur/ledsen över nått. Oftast sur i mitt fall.
Du måste även ha tid för mig, även om ja inte har tid för dig.
Inte på ett toffelaktigt vis men ändå kunna undvara nån kväll till mig i veckan. Helst nån dag med så man kan se varandra i dagsljus.

Du måste acceptera att mitt humör vänder med vinden ena sekunden vill ja åka inlines, nästa hoppa studsmatta, nästa sova på soffan o nästa ligga.

Sex du måste inte va grym i sängen o du måste inte ha världens största snopp.
Det viktigaste är att du är skolbar o att du lär dig hantera din utrustning omgående. Personligen ligger ja hellre med en penna än en kille som kommer efter 2 min.

peace out till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0