När man väntar på smällen

Inte på smällen som i gravid utan på smällen, som smällen i när man krockar sin bil. Meterna innan det smäller, när man verkligen hinner tänka igenom vad man borde gjort, och vad man har gjort! Vad man ska göra när man överlevt, ja man lovar så mkt allt är frid och fröjd precis som i början av nått nytt. Ingenting man håller efter smällen, man skiter i sina löften och snart smäller det igen, Karma kallas det. Och jag hoppas att karma söker upp alla idioter till män som finns ute i världen.
Bli inte kär.

Allt är mentalt, jag är starkare än alla, smartare än alla, men då och då glömmer även en rebell som jag bort det och faller för en sten, som jag sen slänger i sjön, i brist på annan sysselsättning eller av vetenskapen att jag eventuellt kan ha chans att träffa en dum man -fisk. Man ska ha hund. Då klarar man sig, eller en fisk armé som dödar.

Folk väljer pingis framför simfötter
lycktstolpar framför pommes
trottoarkanter framför blommkrukor
pokémon kort framför skateboards
någonting jag har svårt att förstå är just detta.


Vi kommer alltid välja varandra, för vi är kvinnor, för vi är bra, och för att slippa gnället från den andra. Vi har lärt oss och vi är grymma på det vi gör, take that!

I am timid                                                                    Jag är rädd
And I am oversensitive                                               Och jag är överkänslig                    
I am tired and defensive                                            Jag är trött och defensiv
I am temperamental                                                   Jag är temperamentsfull
And I have imperfections                =                         Och jag har brister
And I am emotional                                                    Och jag är känslomässig
I am unpredictable                                                     Jag är oförutsägbar
I am naked                                                                 Jag är naken                
I am vulnerable                                                          Jag är sårbar
I am a woman                                                           Jag är en kvinna




                                                           Bränner vår historia och leker i askan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0